reklama

Hlas volajúceho od Chorvátskeho ramena

Som najdlhšie bývajúci občan v súčasnej podobe Petržalky. Narodil som sa síce na konci 70. rokov, ale napriek tomu v terajšej Petržalke bývam najdlhšie. Ani moji rodičia tu nebývajú dlhšie ako ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Aby ste tomu rozumeli, bývajú tu rovnako dlho, nie dlhšie. Je nás už iba zopár, takzvaných staropetržalčanov. Všetci bývame v súčasnej Petržalke približne rovnako dlho. Bol som ešte malé dieťa keď mňa a mojich rodičov v 80. rokoch vtedajšia moc (komunisti) vysťahovali z rodinného domu, za ktorým sme mali ovocný sad. Pridelili nám štátny byt a v ňom žijú moji rodičia dodnes. Dnes síce už nebývam s nimi, ale bývam na jednej ulici celý svoj život a ako vravím nikto, ba ani moji rodičia tu nebývajú dlhšie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tieto informácie nepíšem preto, aby som machroval, alebo sa primárne sťažoval na osud. Píšem to len preto, aby mňa neznalý čitateľ chápal, že som dostatočne kompetentný (a aj vrátane vzdelania) na to, aby som vedel zhodnotiť čo je a čo nie je dobré a zlé v Petržalke.

O to viac ma šokoval návrh na výstavbu štvorprúdovej cesty a dvojprúdovej električkovej trati popri Chorvátskom ramene. V prvom momente som si myslel, že to je prvoaprílový žart. Predsa nikto nemôže byť tak nekompetentný, diletantský a nenažraný, aby toto myslel vážne. Ale omyl je pravdou. Naši mocní páni sa opäť raz rozhodli prekonať už neprekonateľné ohavnosti v tejto krajine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pýtam sa nahlas kompetentných, odkiaľ kam má viesť nimi plánovaná cesta? Komu má vlastne slúžiť?

Za celý svoj život, za celú súčasnú existenciu Petržalky som v nej a na jej cestách nezažil žiadnu zápchu s výnimkou mostov. Petržalka má dostatočne široké komunikácie na to, aby poňala všetky autá po nej sa pohybujúce. S čím má Petržalka problém, je nedostatok prechodných komunikácií na ľavú stranu Dunaja a parkovanie.

Navrhovaná cesta nevedie odnikiaľ nikam. Žiaden zmysluplný význam tam nevidím. Neviem kto by ju mal využívať, ale Petržalčania ju nepotrebujú. Všetky argumenty typu „územný plán“, „sprehľadnenie dopravy“ a čo ja viem čo ešte, sú na úrovni päť ročného decka a vyargumentuje ich za desať minút aj žiak základnej školy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brať územný plán ako posvätnú kravu je absurdistan. Apropo územný plán - nikdy v histórií sa so štvorprúdovkou popri dvojprúdovke elektricky nepočítalo, nech si páni na magistráte bľabocú čo chcú. Komunisti vynechali zelený pás pri Chorvátskom ramene, ktorý inak tvorí akési pomyselné centrum Petržalky, pre výstavbu metra. Toho sa asi už nikdy v hlavnom meste nedočkáme. Potom prišla na radu rýchlodráha v podobe električky cez Starý most, ktorú nakoniec presadil Ďurkovský, ale odkiaľ sa tam zrazu zobrali ďalšie štyri pruhy ani čert netuší. A hlavne načo?

Sú tisíce dôležitejších vecí čo treba riešiť a mesto, ktoré je vo finančnom srabe sa ide prsiť absolútne nezmyselným, diletantským projektom. A to nehovoriac o tom, že Chorvátske rameno sa medzičasom stalo chráneným územím z veľkým množstvom vzácnych živočíchov a určitou oázou kľudu v inak rušnej mestskej časti. Parková úprava jeho okolia by bola viac než žiaduca. Aj keď projekt ľahkokoľajky by sa dal eventuálne tiež rozumne zvládnuť. Ďaleko múdrejšie by však bolo v jeho častiach opraviť takzvané Jamborove prahy (špeciálne, unikátne hate), ktoré sú už roky nefunkčné a nedovoľujú prietočnosti a plnej pôvodne zamýšľanej funkčnosti samotného Chorvátskeho kanála.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech je ako je, ale návrh – variant, ktorý mesto považuje už pomaly za hotovú vec ,je tak do neba volajúca nehoráznosť a nekompetentnosť, že nie, že by hlavný dopravný inžinier (alebo aký truľo za to môže), mal dostať okamžite výpoveď, ale mal by vrátiť aj svoj diplom a všetky akademické hodnosti.

Ostáva len nádej, že verejná mienka a občiansky postoj ako posledná inštancia zabránia na poslednú chvíľu konečnej a definitívnej devastácii zvyšku pekných miest v krajine. Inak mi už neostane nič iné, len z najstaršie bývajúceho obyvateľa sa zmeniť na prvého emigranta.

Jan Bušovský

Jan Bušovský

Bloger 
  • Počet článkov:  17
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Pracujem ako výskumný pracovník = stláčam vodu. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu